dinsdag 12 juli 2011

HIPHOP + ROOTS = A happy Glennie



Ik heb altijd gezegd dat Hiphop & MoTown soul music mijn all time favorite music genre's zijn. Dat is gelul hoor! I just love good music ongeacht het genre. Maar als je mij Common op een Motown sample beat geeft, dan kan ik euforisch blij worden van wat ik hoor. 
Maar traditioneel Surinaamse nummers combineren met Hiphop? Now that's taking a huge risk. But I LOOOOVE IT! Ik ben al die Surinaamse rappers die over reggae-achtige beats rappen meer dan zat. Hele leuke flow hoor, maar het is zo voor de hand liggend. Je kan roots spitten en toch gewoon een banger van een beat eronder gooien. That's what Grandson & Afu Sensi did! 


Kudos to both these rappers! They officially changed the game. 








Grandson heeft in het verleden tracks voor de MC Vieira geproduceerd. Denk hierbij o.a. aan "Terug van nooit weg geweest" en "De waarheid in jou".Maar nu is het tijd zijn eigen muziek! 

Grandson, of in het Surinaams 'Gran Pikin' (spreek uit: Gran Ptjieng), komt binnenkort uit met zijn Surinaamstalig HipHop-album, genaamd "Tap koru gron"(Op koude grond). Om je alvast een voorproefje te geven, is hier nu het nummer "Gran Pikin". Over een stevige HipHop-beat doorspekt met Surinaamse samples, vertelt Gran Pikin over de persoon achter de naam 'Gran Pikin'.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten