donderdag 8 april 2010

Moncler jassen & Dsquared schoenen


A warning before reading: de onderstaande blog is gebaseerd op MIJN mening. Of het feiten zijn ? Well mi nuh care bout dat *buju banton voice*. Het is niet voor niets MIJN blogspot. Voel je niet aangevallen en zomaar aangesproken. Als jij zelf een Moncler of Dsquared drager bent en we zijn vrienden gaat deze blog toch echt het einde van onze vriendschap betekenen. You know i’m playing right ? Ik ga je alleen beledigen :). Ik zou zeggen neem ‘em met veel humor.

De titel maakt veel emoties bij mij los. Ik word er eerlijk gezegd boos van. Ik vind , ja IK VIND Moncler jassen AFSCHUWELIJK !


Het zijn hele mooie jassen begrijp me niet verkeerd maarre we weten allemaal dat die jassen het geld niet waard zijn. Een behoorlijk model wordt in de winkels verkocht voor minimaal 700 euries. Een kinderjasje die bijna driekwart minder stof heeft is verkrijgbaar vanaf 400 ballen. You know i’m shaking my head right. Ok, er zijn zat mensen die loaded zijn die het geld kunnen lappen voor deze “luxe vuilniszak “ jassen, maar let’s get real here. We weten allemaal wie in deze jassen paraderen. Eerste klas kuddedieren!

Imma break it down for you real quick : Surinaamse/Afrikaanse tjappies, scherpe contouren , S-Curl/dreads/soulglow, diamanten oorbellen, True Religion of Blue Blood jeans, Gucci riem, Dsquared sneaks, ultra diepe navel hals* correctie v- hals en dan die glimmende jacka waarbij het merklogo het liefst van de jas af schreeuwt.En als ze de jas nog meer power willen geven dragen ze nog een Moncler pet erbij. Een zeer luide verschijning dus.




De dames vaak Surinaams of Afrikaans: kilometerslange Brazilliaanse weave in een kappersklem, Acryl nagels , True Religion, Seven of Frankie B ultra skinny jeans, ‘nonchalante’ Moncler polo of zogenaamd sophisticated met een blouse met scherpe kraag, Gucci of D&G riem, Uggs of Dsquared schoeisels en een Louis, Gucci , D&G of Chloe tas aan hun pols. Bij de dames is het de kunst om juist een “ Monnie” te rocken die niemand heeft. De duurste dus. SMH again! Ook deze dames maken met hun verschijning het geluid van een 300-mans fanfare. Lees: schreeuwerige outfitjes.
Beide hebben uiteraard ten alle tijden hun BB in de hand. Dit om het gehaal af te maken.

Ja de “ hopi lagi hode hombu antiano’s” heb ik buiten beschouwing gelaten. Die zitten nog gevangen in een heel ander mode tijdperk. Lees: G-Star broeken, lammy coats en nike air shox. Stenentijdperk dus! Nuff said.


Back to the kuddedieren. Wat mij boos maakt is dat de zojuist beschreven “apen” that’s right i said it ! APEN! Don’t like it ? Cry 2 tears in a bucket, F*CK IT! Deze apen zijn vaak 16 t/m 28 jaar oud. De meeste leven van hun Stufi ,IB-Groep lening , uitkering of drugsgeld. De dames die beweren dat ze zogenaamd independent zijn , zijn vaak die goudzoekers! De “ ik wil een voetballer/drugsdealer/fraude papi/als hij maar euro’s heeft” meisjes.

Het is gewoon triest om deze peoples te zien. Ik vraag mij echt af wat hun ambities zijn. Waar praten ze samen over? Brainstormen ze over de economische crisis en huidige situatie in Afghanistan? Hebben ze wel een besef van hun idioot materialistische gedrag. En deze jeugd is onze toekomst? Ik hou me hart vast. Fo real! Deze idioten komen mij altijd uitleggen dat ik elite speel omdat ik 5 keer per jaar op vakantie ga. Ja dommie! Dat kan jij ook! Deze peoples kunnen elke 2 maanden op vakantie naar Dubai! Gewoon die jas laten hangen en die schoenen bij de Shoebaloo laten liggen. Do the math mo’fo!



En weet je waar mijn hart dan van breekt? Als ik zo’n “wellfare mommy” zie met haar 3 kids. Alle 3 kids mogen haast niet bewegen want ze hebben een Moncler jasje aan van zo’n 550 per stuk en o wee als die vies wordt. Mammie heeft er natuurlijk ook 1 aan . Ze kan weliswaar der kinderen geen behoorlijke maaltijd voorschotelen en geld voor schoolreisjes zit er al helemaal niet in . Maar ja , alles voor de shine.

Wat de inner pyromaan in mij naar boven haalt zijn al die idioten die in de club lopen met hun Moncler jassen. Sinds de “opkomst” van dit uniform moet iedereen ff voordat ze de club verlaten met hun jas door de tent lopen. Want ja, het zal iemand maar ontgaan zijn dat jij een “Monnie” aanhebt. Faya bun dem out !

En net toen je dacht dat het Moncler era samen met de sneeuw verdwenen was , kwamen de Moncler zomerjassen en bodywarmers te voorschijn. Waar zijn de ghostbusters wanneer er modo-bakroes uitgeroeit moeten worden? Zelfs in Su heb ik 1 achterlijke gladiool met een Moncler jas gezien. Nou toen brak mijn klomp! Vooral toen iemand het voor hem wou opnemen door te zeggen dat het eentje uit de zomercollectie was. Get the f*ck outta here! In Su draagt men geen zomerjassen! Su heeft hetzelfde klimaat als de hel, een jas is overbodig.

Ik weet dat ik hier met deze blog geen eind aan maak, maar ja het lucht wel op deze mensen heel erg belachelijk te maken  Ja, jullie zien er idioot uit!
10 jaar geleden waren het RedSkin jassen met Botticelli’s en prada’s, 2 jaar geleden Dsquared jassen met Gucci gympen. Nu zijn het Moncler jassen en Dsquared sneaks . Geloof mij als ik je zeg de toekomst zal brengen : Lanvin patta’s en een mix van zeehonden,vossen en konijnenbont jassen. Met een chinchila petje ! LOL



Als je na het lezen van deze blog besluit je geld anders te besteden, hier wat tips: ga je rijbewijs halen. Decked out in merkkleding in de metro richting de Bimma zitten is not the business. Ga 5x per jaar op vakantie. Betaal je schoolgeld. Koop verstand en gelijk een happy meal voor je kids.

Ok , i’m pushing it ! But do u get my point people?
Ik ben reuzebenieuwd wat jij ervan vind! Hit me op twitter voor een twiscussie !

Reuze bedankt voor uw lange aandacht, het was een lange blog i know.



Vraag me trouwens wel af of deze peoples weten dat Moncler een wintersport jas is ?? Black people don’t go skiing! Im just saying ..........................................

2 opmerkingen:

  1. Je vergeet nog dat een Vespa het geheel afmaakt, dan hoor je er pas 'echt' bij haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moncler wat een top merk! ik wou dat ik zoveel geld had om de hele collectie te kopen. D&G en Botticelli schoenen zijn echt toppie

    BeantwoordenVerwijderen