donderdag 10 juni 2010

"Battle of the video B-B-B-B-BOOOOOTY"



De titel is heel spannend he? Vind ik nou ook! Heb ik dus express gedaan om jullie te lokken. Dit stuk gaat namelijk over de economische crisis en de huidige aow problemen. Tevens wil ik je aandacht vragen voor het nucleaire wapen programma van de Verenigde Staten. En nu je toch leest wil ik graag de BP olie lek in Amerika aankaarten.

SIKE!!!

Je wou eigenlijk al wegklikken he! TUUUUUURLIJK gaat het over bille! Big booty , Small booty, Flat booty, Ghetto booty, Long back booty, Vacuum booty ( die zuignap billen die naar binnen gezogen worden) en natuurlijk Video Booty !






Het idee voor deze blog kreeg ik een while back toen ik de clip van Dio, Jayh, Kleine Speldenkussen ohwww i mean Viezerik #mybad , Kempi en Adonis zag. Cool Remix. Een heel erg zwoel nummertje, sommige bars zijn wel #PUIN , maar daar gaat het niet om. Een zwoel nummertje dus. Alleen die clip. DAAAYUUUMMMM Talk about a jungle fever promotion add! What's with all them nagga's *Uncle Ruckus voice* and white skeezers ??!?!?! #NoHater #NoRasicst, maar dammnnn can a brother get a sister up in this piece? En dan bedoel ik geen white girl met zonnebank gloed en billen, NEEN! Een chocolate honey met curves looking right, Hair is flipped tight and make a nagga wanna fight.




Ik zie zat Bria Myles (uitleg bria komt later, stay tuned) wannabe's rondlopen in NL. Laatst nog bij Trey Songz z'n concert in de HMH. Ohhh boyyy Trey brought all the freaks out. OVERAL Freakum dresses and Fuck-Me shoes. Voor de heren: een freakum dress is zo'n jurkje waarbij de stof zo strak om het lichaam van de dame gespannen zit dat het lijkt alsof ze naakt rondloopt. Fuck-Me shoes zijn KILLER high heels die zo sexy zijn dat je de dame die erop loopt " THE BUSINESS " from the back wilt geven bij voorkeur met de schoenen aan. Alle dames in de HMH waren dus zo gekleed , of uitgekleed? Is maar net hoe je het bekijkt. Ze zagen er allemaal uit als HipHop Honey's en Video Vixen's.





Anyway ( ik praat zomaar veel) genoeg Brown Chocolates die vast wel een cameo in een TopNotch clippie willen. Waarom zie ik GEEN black woman in de NL'se clips ? Rappers die dit nu lezen, mag ik antwoord? Kan iemand mij dit uitleggen? Zit het management achter de video modellen? Zijn blanke vrouwen acceptabel? Is het omdat je clip anders niet op TMF gedraaid word? TELLLL MEEEEE WHYYYYYY ! En dan nog een uitdaging voor de muzikanten die binnenkort een clippie gaan schieten, doe er 1tje met alleen "zusters" ! GEGARANDEERD succes en een hele nieuwe fanbase (inclusief groupies) aan je broek. Kan je deze video dimes niet vinden ? Holla at me baby. NEEN ik ga niet zelf mijn cakes in je clip komen schudden. Maar Funky Fresh got the good good ! Genoeg dames in ons bestand :) I'm talking fine dime's . Geen Nicki Minaj look-a-likes ! Oke misschien alleen haar billen!




Oke enough with the promo's. Door naar de dames die " Video Booty's " hebben bedacht. We hebben het over: Karinne Steffans , Bria Myles, Brooke Bailey, Cubana Lust, Vida Guerra, Melyssa Ford, Rosa Acosta, Esther Baxter, Tahiry, Somaya Reece, Angel Lola Luv, Ki Toy, Maliah Michel en ga zo maar door. What do these girls have in common? BILLEN ! They all packin' some heat in the back. Cakes is mad moist! En het zijn allemaal Video Vixens/Video Models/HipHop Ho's call 'em what u want to, ze pakken buit met billen en tieten schudden in clips. Maar ook in USA is er een gevecht tussen #teamblackgirls en #teamlightskinnedgirls uitgebroken.



De dark skinned honey's klagen over rappers die niet meer kiezen voor de donkere dames, maar gaan voor de lichtgekleurde latina's die lang golvend of krullend haar hebben met dezelfde billen die de sister ook aanbiedt. Ergens snap ik de dames wel. Veel white & latina homegirls nemen heavy bootyshots ( silliconen spuiten om een bilmaatje "Buffy" te krijgen) en gaan aan de Tripple C's ( #NORICKROSS ) voor een volle borst. Ze doen dus alles om hetzelfde eruit te zien als de Nubian sisters en pikken dan ook nog eens hun hustle in. Ik kan me dan inderdaad voorstellen dat zoiets je irriteert. Maar ja black girls rocken ook gladde weave dus ja , wie is nou de Boe-Man?




Oplossing voor de dames? Net als Angel Lola Luv gaan rappen. Ze klinkt vreselijk en haar flows zijn #PUIN , maar der bil omvang is zo afleidend dat niemand naar haar luistert. Of schrijf een boek over je werkzaamheden op de set. Just like Karinne "Superhead" Steffans did. Ze beschrijft hoe ze hier en daar een dick moest slikken voor haar 2 minutes of shine. Genoeg keus dus! Denk overigens dat Nicki Minaj ook een video model zou zijn als ze geen rapper (?!?!?!???!!?) zou zijn.

IK PRAAT WEER VEEL !
Terug naar mijn punt.

Het vervelende aan de situatie vind ik alleen dat de rappers er weeeeeeer aan meedoen. Waar zijn die rappers die NIET bang zijn om lekker controversieel te doen door een clip te vullen met pure chocolade? En dan bij voorkeur eens een keertje met kleren aan en zonder billenapplaus (booty clap, duuuh). Doe lekker gek en neem 1tje met een Big Ass 'Fro !



Don't get me wrong, ik ben die video models helemaal niet aan het ophemelen. Ik stuur ze liever allemaal met een studiebeurs naar de Universiteit. Maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat bepaalde vrouwen door publieke figuren zoals rappers, opzij geschoven worden omdat ze black zijn. Dit geeft een zwaar vertekend beeld aan onze jeugd. En hebben deze mannen geen moeders, zusjes, tantes, nichtjes en kinderen die dezelde donkere kleur hebben? En als het wel donkere dames zijn, hebben ze ekte Ghetto Booty's (lees= putten & kraters, cellulite delight )geen kleding aan, laten een pinpasje door hun spleet halen en zien er MAD BUSTED UP uit.




To make a long story short , ohww wait het is al een lang verhaal #SMH. I wanna see more black woman in the video's !

Wat vindt u ?




P.S.1 Dank voor de aandacht , het is weer een lange geworden! KISSS

P.S.2 Die back shot van Bria Myles was een must! Haar lichaam is THE BUSINESS en der skintone is PRACHTIG !

1 opmerking:

  1. Dope post en dope schrijfstijl, big up!

    Mijn mening: zolang dames in NL rap-videos de rol van "hootchie momma" moeten spelen, ben ik blij dat er niet te veel mooie donkere (or light skinned for that mather) dames in de videos spelen. Geeft alleen maar een vertekend beeld als het altijd de 'donkere' dames zijn die met hun billen bloot op tv te zien zijn (hoe graag sommige Trey Songz bezoekers het ook willen :p). Vind het dus niet erg dat het steeds meer de 'white girls' zijn die deze taak op zich nemen/toegewezen krijgen. (praat een beetje lastig als 'half bloedje', but that's a whole 'nother discussion).

    Als de dames wel een respectabele rol in de videoclips zouden vertolken, dan zou ik het wel dope vinden als er een goede combi wordt gezocht. Dus zowel dark-skinned als light-skinned en white. Maar de vraag blijft welke zelfrespecterende dame graag in een videoclip speelt van een rapper die in zijn vorige clip "bitches aint shit" schreeuwt en nu de love casanova wilt uithangen met een zogenaamd gevoelig liedje. Ik zou iig niet down zijn! (behalve als het de NL versie van Common, Mos Def, oid is :p)

    iig een leuk onderwerp voor discussie. Ik heb die ergernis wel eens vaker voorbij horen komen in m'n vriendenkring.

    Keep doing your thing girl!
    Greeting, Angelique

    BeantwoordenVerwijderen