zaterdag 4 september 2010

Black brother, Strong brother, My brother, I Love ya.............

Glennie Loves Black Brothers............

Een ode aan de zwarte man.

Mijn vader is zwart, mijn 7 broers zijn zwart, mijn ooms zijn zwart, mijn neefjes zijn zwart, de mannen die voor mijn vrijheid hebben gevochten in de slavernij tijd zijn zwart en mijn zoon die ik op een dag zal baren zal zwart zijn. 
If every man I love is black, tell me how could I not love my black brothers?



Daarom deze ode aan mijn broeders.
Ik kan me er mateloos aan ergeren dat ik zwarte vrouwen
 hoor zeggen dat zwarte mannen niet deugen, allemaal vreemdgaan, niet voor hun kids zorgen, niet weten om te gaan met sterke vrouwen en zwarte mannen met hun woorden naar beneden halen. Deze eigenschappen zijn niet kleur gebonden! White men cheat, lie and steal too.

Als vrouw ben je zelf verantwoordelijk voor welke soort mannen je in je leven laat. So don't blame all black men. Blame them triflin good for nothing punks you jump in bed with. En wie zegt dat het aan de mannen ligt? Maybe it is you! Misschien ben je zelf op een bepaald niveau en heb je een gebrek aan bepaalde eigenschappen waardoor heel veel succesvolle zwarte mannen niet met jou gezien willen worden, laat staan jou als de moeder van hun kind willen hebben. Ever think of that?

Ik hoor ook veel vrouwen klagen over good black men met blanke vriendinnen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op als ik een  fine dark brother zie langs lopen met een blanke vrouw dat ik denk;" Damnn why isn't there a sista on your side ?" Maar dat is wrong. Het zou kunnen dat hij ook heel wat slechte ervaringen heeft gehad met donkere vrouwen maar misschien vind hij haar gewoon leuk om wie ze is en maakt kleur hem niets uit. That don't make him less of a good black man right?





Met zoveel broers weet ik dat het voor zwarte mannen niet altijd makkelijk gemaakt word. En stereotypering speelt daar een hele grote rol in. Deze mannen vechten dagelijks tegen de vooroordelen die er generaties lang bij mensen zijn ingeprent. Zoals op straat gezien worden als neger. Wat is een neger? Waar is negerland? Wat is negertaal? Ik haat dat woord en ik ga er zeker nog een keer een blog over schrijven omdat ik op alle manieren zou kunnen duidelijk maken dat het een zwaar denigrerend en discriminerend woord is.Noem mijn kings geen neger! Woow ik word al weer agressief. Sorry, terug naar mijn verhaal.
Ook de mannen die opgegroeid zijn zonder vader die hun een voorbeeld kan geven over hoe een  zwarte man in deze samenleving met opgeheven hoofd sterk in zijn schoenen kan staan en het pad der succes kan bewandelen. Ook hebben vele geen voorbeeld gehad over hoe ze een vader moeten zijn voor hun kinderen.  En daar komen dan nog eens de vrouwen bij die de mannen er keer op keer op wijzen dat ALLES wat ze doen, fout is. Ik ben geen pschycholoog maar ik weet dat dit een aantal issues zijn waarmee heel wat zwarte mannen dagelijks worstelen.



Ik ga dit probleem niet oplossen en ik ga ook niet iedereen kunnen bereiken, maar op deze manier wil ik mijn liefde uitspreken voor de zwarte man. De mannen die dagelijks keihard werken om ervoor te zorgen dat hun kinderen gevoed kunnen worden. De mannen met fucked up baby mama's maar toch alles eraan doen om met deze vrouwen door 1 deur te gaan zodat hun kids er niet onder leiden. De mannen die hun best doen om ervoor te zorgen dat ze elke dag een betere man worden die hun vader nooit is geweest. Ook de mannen die hun dromen proberen te realiseren maar helaas keer op keer worden teleurgesteld of tegenslagen hebben. Keep prayin' brother, your blessing will come too. Blijf in jezelf geloven ook al doet niemand anders dat. De mannen die dagelijks vechten tegen de stereotypen omdat ze een succesvolle positie hebben waarbij ze wellicht de enige black man in een all white company zijn. Wees trots op jezelf en laat je niet afleiden door de non-believers. De mannen die hun vrouwen behandelen als prinsessen, wooow! I love seeing that. Ook de bad boys on the corners smokin' that Mary J! Als dat voor jou werkt, do you! You know i love them bad boys too!


 Dit is wat ik mijn kids zal leren, dit is wat ik dus ook met jullie wou delen.
 Moeders: don't ever tell your kids their dad ain't shit! Even if he is, dan komen ze er ooit zelf wel achter maar zadel ze niet op met je eigen issues met mannen. Anders zullen deze problemen generaties lang doorgaan.
Sisters i hope y'all know when a good black man comes along to treat him like a king and hold on to him real tight! They are precious and deserve to be cherished.



I love my black men in all shapes and sizes! I believe that it takes a special kind of woman to love a strong black man.




Angie Stone - Brotha
He is my King, He is my one
Yes he's my father, Yes he's my son
I can talk to him, cuz he understands
Everything I go through and everything I am
That's my support system, I can't live without him
The best thing since sliced bread,
Is his kiss, his hugs, his lips, his touch
And I just want the whole world to know, about my..


Black Brotha, I love ya, I will never - try to hurt ya
I want ya, to know that, I'm here for you - forever true
Black Brotha, strong brotha, there is no - one above ya
I want ya, to know that, I'm here for you - forever true


He's misunderstood, some say that he's up to no good around the neighborhood
But fo' your information - alot of my brothers got education (now check it)
You got ya wallstreet brotha, ya blue collar brotha,
Your down for whatever chillin on the corner brother
A talented brotha, and to everyone of yall behind bars
You know that Angie loves ya

You mean so much to me, you give me what i need,
I'm so proud of you (I said I'm so proud of you)
I love you for stayin strong, you got it goin on
I'm so proud of you (I'mmmmmmmmm)
Going through thick and thin, brothas you gonna win
I'm so proud of you (I said I'm so proud of you)
Whenever you facin doubt, brothas gon work it out
I'm so proud of you (I got my shakable faith in ya)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten