donderdag 26 november 2009

Is it my brazillian hair?


Is it my brazillian hair?

Ik heb een tijdje geleden een leuke, zelfstandige Surinaamse jongen ontmoet. He had everything! Een baan, ambities , was intelligent en zeer galant . En hij had nog geen girlfriend. Natuurlijk was mijn eerste gedachte: “ Uhmm what could be wrong with you!” “ What’s the catch?”


Want de meeste mannen met de bovenstaande eigenschappen zijn meestal bezet, gay of ze hebben other type of issues die pas tevoorschijn komen na een aantal keer gedate te hebben.
Ik besloot deze jongen het voordeel van de twijfel te geven en ging met hem op een date.
Het was heel gezellig en heb de hele avond gelachen met“Mr. Right”. Er volgde meer dates en hij deed eigenlijk alles wat de mannen in de meest romantische films ook doen dat ik me toch wel begon af te vragen :” Is he trying to talk me out of my clothes ?”
But it did not look like it, want bij mij gingen er geen kleren uit!

Dus na een paar dates was de tijd aangebroken om hem voor te stellen aan mijn “girls” . Ik had ze natuurlijk wel verteld dat ik aan het daten was met “Mr. Right” en ze waren zeer nieuwsgierig om deze Black Adonis te ontmoeten .



Ik nam hem mee naar een get together bij 1 van mijn vriendinnen . De hele avond was het gezellig , we hebben gelachen , hij heeft lekker gekletst met iedereen. So he proved me wrong! Er was niets mis met hem , geen catch , geen enge stalker! Hij bleef de hele avond “ Mr Right”.

Totdat het feestje afgelopen was! We zaten met z’n vijven (ik en me vriendinnen, en hij en een vriend) gezellig op de bank na te kletsen. Door mijn vermoeiende dag vielen mijn ogen telkens dicht, en ja hoor ik viel in slaap! Gelukkig sliep ik op stand-by en heb ik nog wel gehoord wat er om me heen gebeurde want het gesprek wat “Mr. Right” daarna met mijn vriendinnen aanknoopte was de grootste BS ever!
Meneertje had een confession voor mijn vriendinnen, hij houdt NIET van donkere vrouwen, hij kan gewoon niet met ze, en vindt ze zeker niet aantrekkelijk!

Uhmm excuse me *SMH* last time i checked was ik nog steeds dark like chocolate ! Dezelfde shade of black als die hij heeft. Ik heb kroes haar, mijn donkere huid word heel snel droog , en heb echte nubians curves.
Heeft deze “Shallow Hall” na al die dates dit niet opgemerkt? Kan me namelijk heel goed herinneren dat hij mij echt prachtig vond! Wat was er dan precies prachtig? Mijn brazillian hair? Want het enige aan mij wat niet natural black is, is mijn gladde weave!
Ik ben ultra trots op mijn nappy roots! Als je mij dus vraagt of mijn lange gladde haren gekocht zijn , zeg ik met een gerust hart ja! Want ik ben niet geboren met brazillian hair op mijn hoofd. Ik ben geboren met the best there is “ KROESHAAR”! Dus misschien dat hij confused was door mijn weave.

Vroeg me af wanneer “Mr not so right anymore” me zou gaan vertellen dat hij niet van donkere vrouwen houd! Ik heb zelfs een uitvoerig gesprek met hem gehad over black awareness en de slavernij geschiedenis. Had hij me toen niet even tussen neus en lippen door kunnen melden dat hij niet op donkere vrouwen valt!
I don’t mind if u like a Amber Rose, maar dan zou je niet met mij moeten daten.
En toen mijn vriendinnen hem vroegen naar een motivatie van zijn mening kwam er niets beters uit dan :” Ik hou gewoon niet van ze “!
Dus toen de vraag :”Waarom date je dan eigenlijk met Glenda” werd gesteld leek de beste man toen pas te beseffen dat ik een donkere vrouw ben, want hij kon geen antwoord geven. Daar bovenop vond hij het nodig om 1 van mijn vriendinnen een “Hip Hop “ bitch te noemen. Als je haar ziet , zie je Hip Hop . But why she gotta be a bitch for?



Toen meneer klaar was met gebakken lucht te verkopen is hij vertrokken! Achteraf vond hij het nodig om me nog even te bellen om te zeggen dat hij nog steeds niet van donkere vrouwen houd, maar ik ben volgens hem “anders”?!!?!?? Uhmm hoe anders is mijn donkere huidskleur? Ik ben niet bruin met witte stippen, i’m just beautiful black! Dus toen meneer me vroeg of ik toch nog een keertje met hem uit eten wilde gaan heb ik de hoorn er maar op gegooid!

Deze dating ervaring goes down in history , en over 20 jaar zal ik er smakelijk om lachen. Maar de volgende keer als ik besluit te daten met een “Mr Right” ga ik hem wel eerst melden dat ik weave heb , en dat ik een Strong, Black & Beautiful Woman ben!
So u take me, or leave me alone!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten