donderdag 18 februari 2010

Prinses Glennie en de Chocolate Brother ........





De inspiratie van deze column komt van : “The Princess and the Frog “. Disney’s eerste all-black tekenfilm. Ik heb echt genoten van deze film en raad jong en oud om zeker de bios te bezoeken voor deze grappige Disney film. Ook komt de inspiratie van de vele gesprekken die ik samen met mijn girls heb.
Iedereen die mij kent weet dat ik een zeer dromerig typje ben. Ik kan hardop fantaseren over strandvakanties naar Jamaica waarop ik word opgewacht door 12 Reggie Bush look-a-likes die allemaal met vers tropisch fruit en cocktails in de aanslag staan om mij te serveren. Dreams ja ! Ik ben zelf ook van mening dat je als persoon realistisch moet blijven maar ook zeker moet dromen. Dromers komen ver in deze wereld, they make the impossible possible!
Waar ik het over wil hebben is monogamie . Volgens 95%

van de mensen om mij heen bestaat het niet. Noem mij naïef maar ik geloof er wel degelijk in! Ik weet namelijk dat ik ooit ga trouwen met mijn Prince Charming and we will live happyly ever after!
Het is vreemd dat ik in monogamie geloof na alle bizarre taferelen die ik meegemaakt heb. I never caught a lover in bed with another woman , maar heb wel de nodige idioterie gezien. Het is me namelijk opgevallen dat 9 van de 10 mannen die een poging waagt om mijn nr of pin te krijgen allemaal een girlfriend hebben. Eentje had zelfs het lef om mij te vragen om op Valentijnsdag te daten omdat zijn vriendin toch niet thuis zou zijn. Uhmm what do i look like ???? Weet niet of Lil Wayne ze heeft aangestoken met de urban polygamie lifestyle maar de meeste mannen die ik ontmoet nemen het niet nauw met hun relatie. Ik hoor ook vaak van vriendinnen soap achtige verhalen waarbij 1 boy zijn chick on a side zwanger maakt en uiteindelijk zijn “wifey” in de steek laat om gedwongen met zijn jump off te gaan samenwonen. Dit is overigens iets wat al sinds mensheugenis gaande is . Vreemdgaan is niet iets nieuws. Er word vaak gesuggereerd dat alleen donkere mannen vreemd gaan , maar dat is echt een theorie uit de fabeltjeskrant. White men cheat too, alleen hebben hun niet zo’n grote mond als de meeste donkere broeders. Dus worden ze vaak niet gepakt, en als ze gepakt worden is het niet omdat zijn vrienden hem gesnitched hebben. Ik snap NIET waarom dit soort heren een relatie met iemand aangaan als ze weten dat ze toch met jan en alleman het bed induiken.



Heb mensen om mij heen horen zeggen dat monogamie niet bestaat. Het bestaat wel degelijk , alleen niet iedereen heeft de kracht om monogaam te zijn. Sommige mannen geven de schuld aan de vrouwen. Want als vrouwtje niet goed voor ze zorgt is er vast wel iemand die met genoegen voor meneertje wil zorgen. Total BS ! Dus als de man steken laat vallen mag de vrouw een vrijpas ontvangen om los te gaan op een splackavellie? I Don’t think so. Ik heb een maandje terug een gesprek gehad met een man die in een langdurige relatie heeft gezeten waarbij hij constant vreemd ging. Hij is een aantrekkelijke man dus ik kan me voorstellen dat er aan aandacht geen gebrek was. Maar deze man zit nu al een aantal jaar in een nieuwe relatie waar hij niet 1x is vreemd gegaan. Hij had zat kansen maar heeft geen moment eraan gedacht om buiten de deur te eten. Toen ik hem vroeg waarom niet zei hij het volgende: “ Ik voel me compleet door haar, ik heb niets of niemand anders nodig . Ze maakt mij de man die ik nu ben , en ik pieker er niet over om dit weg te gooien.” Terwijl hij dit zei zag ik de twinkeling in zijn ogen. Van alle mensen om mij heen die zeggen dat monogamie niet bestaan was het antwoord van deze ene man het bewijs voor mij. Het kan wel! Alleen gaat het er wel om of je elkaar compleet maakt en aanvult. Passievolle liefde voor elkaar hebt. En bovenal respect. Niemand is perfect , maar je kan wel perfect voor elkaar zijn.
Ik ben opgegroeid met Disney sprookjes waarbij de prinses altijd een lang, gelukkig en vooral rijk leven tegemoet ging met de ideale prins. Na het zien van The Princess and the Frog was er eindelijk een prinses aan wie ik mij kon identificeren! A black princess who finds true love. Call me crazy , maar ik geloof nog steeds in sprookjes. In mijn eigen sprookje waarbij ik een glamoureuze bruiloft met prinsessenjurk en een torenhoge taart trouw met mijn eigen Chocolade Broeder die mij compleet maakt, niet vreemd gaat ,NIET perfect is , maar wel perfect in mijn dromerig leventje pas.
Never stop dreaming! Dreams come true daily...................................




Love Glennie
P.S. Ladies , Geloven jullie in monogamie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten